mailing-list for TeXmacs Users

Text archives Help

[TeXmacs] Fwd: texmacs crashes on mac os X.9

  • From: Vincent Douce <address@hidden>
  • To: texmacs-users <address@hidden>
  • Subject: [TeXmacs] Fwd: texmacs crashes on mac os X.9
  • Date: Wed, 14 May 2014 10:15:01 +0200

hi
one teacher of the mathlyc franch yahoogroups forum contacted me because he was convinced by my repeated suggestions of using texmacs in highschools
but his texmacs crashed
here is the mail he sent me.
Thanks for him
Vincent

À la lecture de tes messages il y a quelques semaines, je me suis décidé à installer ce logiciel sur mon MacBook Air. Je l'ai découvert, utilisé et apprécié pendant une dizaine de jours sans problème. Malheureusement, depuis hier il m'est impossible de lancer l'application. Le logiciel "crash" à l'ouverture, puis il ne se passe plus rien. J'ai tout desinstallé puis réinstallé mais rien n'y fait. As-tu une idée de la raison de ce changement de comportement ? Pour info, une des dernières manipulations que j'avais faite dans le programme avait été de demander l'affichage des aides en popup dans les préférences.
Mon système est OSx 10.9.2

i decided to install texmacs on my macbook air (X.9.2). I discovered it, used an appreciated it during a week without problems. but since yesterday imposible to launch texmacs. It crashes at opening, then nothing happens. i uninstalled everything but the problem remains. would you have an idea ? the last manip i did was customizing the preferences to make the popup helps viewable.

Jean-Marie

Archive powered by MHonArc 2.6.19.

Top of page